هلدینگ مهاجرتی ویستا
برد بزرگ هندبال ایران برابر شیلی
هندبال قهرمانی جهان ۲۰۲۳؛

برد بزرگ هندبال ایران برابر شیلی

تیم ملی هندبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات جهانی مقابل شیلی درحالی به پیروزی رسید که آمارها نشان از برتری تیم ایران داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران امروز/تیم ملی هندبال کشورمان در نخستین دیدار خود در مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان با نتیجه 25 بر 24 برابر شیلی به برتری رسید تا مسیر خود برای صعود به دور دوم را هموارتر کند.

در این دیدار محمدرضا اورعی 10 شلیک به سمت دروازه شیلی داشت که 7 توپ او وارد دروازه حریف شد. اورعی بیشترین تعداد گل را برای ایران در این دیدار به ثمر رساند. آمار گلزنی این بازیکن در این دیدار 70 درصد بود.

بعد از اورعی، مجتبی حیدرپور 5 توپ را سمت دروازه شیلی زد که هر 5 ضربه این بازیکن وارد دروازه حریف شد تا به این ترتیب آمار گلزنی این بازیکن 100درصد باشد.

میلاد قلندری، پویا نوروزی، محمدرضا کاظمی، افشین صادقی و علی کوهزاد نیز هر کدام دو گل برای ایران به ثمر رساندند.وحید مسعودی، سلامان بربط و محمد مهدی بهنام‌نیا نیز با یک گل در گلزنی ایران در این دیدار سهم داشتند.

در مجموع بازیکنان ایران 42 ضربه به سمت دروازه فلیپ گارسیا زدند که 25 گل به ثمر رساندند. در مجموع 60 درصد توپ‌های ایران وارد دروازه شیلی شد.

بازیکنان شیلی نیز 40 ضربه به سمت دروازه محمد سیاوشی شلیک کردند که 17 ضربه توسط این دروازه‌بان دفع شد. سیاوشی در این دیدار با آمار سیو 43 درصدی، عملکرد قابل قبولی کسب کرد.

تیم شیلی نیز در این دیدار 48 بار سعی کرد تا دروازه ایران را باز کند اما تنها 24 بار موفق به گلزنی شد که آمار نشان دهنده این است که 50 درصد ضربات بازیکنان شیلی در دروازه ایران قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: کار ایران برای صعود به دور بعد، راحت شد و امیدوارم در بازی‌های بعد هندبال کشورمان عملکرد خوبی داشته باشد.

علیرضا پاکدل در خصوص برتری تیم هندبال ایران برابر شیلی در نخستین دیدار در مسابقات قهرمانی جهان 2023 در سوئد- لهستان، اظهار داشت: بازی سختی را داشتیم و تیم شیلی بازی خوبی را به نمایش گذاشت. این تیم در چند دوره اخیر مسابقات قهرمانی جهان حضور داشت و بازی سنگین و نزدیکی را برابر شیلی پشت سر گذاشتیم و خدا را شکر در این شب مبارک و‌همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) دل مردم ایران با این بازی خوب و اتفاقات خوشایندی که در پایان بازی رخ داد، شاد شد.برای ما مهم بود که در این شب مبارک مردم را خوشحال کنیم.

وی در خصوص شانس ایران برای صعود به دور بعد گفت: مقداری کار ما برای صعود به دور بعد و جمع 24 تیم، راحت‌تر شد.در دو بازی بعد کار سختی داریم اگر اتفاق خاصی نیفتد شانس صعود داریم. بازی مونته‌نگرو و اسپانیا را در سالن مسابقه دیدیم. هر دو تیم بسیار خوب هستند . مونته نگرو در نیمه اول پا به پای اسپانیا پیش آمد و نشان دادکه تیم خوبی است. امیدوارم در ادامه نیز نمایش خوبی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون هندبال تاکید کرد: خوشحالم که هندبال جای خود را در ورزش ایران پیدا کرده است و این رشته در دو سال گذشته بارها و بارها باعث خوشحالی مردم ایران شده است. امیدوارم مسئولین هم از بازیکنان حمایت کنند. بازیکنان از جان خود مایه گذاشتند و زحمت کشیدند. امیدوارم حمایت خوبی از هندبال انجام شود و این رشته دیده شود. در سال های نه چندان دور با پشتوانه‌های خوبی که وجود دارد از هندبال ایران بیش از این خواهید شنید.

وی در پایان گفت: زمانی که محمد سیاوشی بهترین بازیکن زمین معرفی و نام ایران در سالن طنین انداز شد، حس بی نظیری بود. امیدوارم همواره نام ایران در جهان با اقتدار طنین انداز شود.

سیاوشی بهترین بازیکن دیدار ایران برابر شیلی شد

سیاوشی دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران برترین بازیکن دیدار با شیلی شد.محمد سیاوشی در پایان دیدار با شیلی در رقابت‌های قهرمانی جهان عنوان برترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد.

سیاوشی که در این بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت، با چند سیو درخشان و دفع ضربات بازیکنان تیم شیلی در نهایت عنوان بهترین بازیکن را بدست آورد.

محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کوهزاد ۲۰ ملی‌پوش حاضر در این مسابقات هستند.

روح‌الله اکرمی‌نیا (سرپرست)، وسلین وویوویچ (سرمربی)، حمید صادق شاه‌نشین (مربی)، شهداد مرتجی (مربی) و دانیال مصلح پور (پزشکیار) کادر تیم ملی هندبال ایران را در رقابت‌های قهرمانی جهان تشکیل می‌دهند.

 

منبع: ایسنا
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.